CLASS-11: ENGLISH, THE PORTRAIT OF
A LADY | SUMMRY | QUESTIONS ANSWERS | MEANING
সাৰাংশ
পাতনি:
- গল্পটোত লেখকৰ আইতাকৰ
সৈতে সম্পৰ্কৰ এক মৰ্মস্পৰ্শী বিৱৰণী, য’ত সময়ৰ লগে লগে ইয়াৰ বিকাশ কেনেকুৱা হয় তাক
চিত্ৰিত কৰা হৈছে।
- আখ্যানটোৱে প্ৰেম, সন্মান, পৰিৱৰ্তন, আৰু পৰম্পৰাগত সম্পৰ্কত আধুনিকীকৰণৰ প্ৰভাৱৰ বিষয়বস্তু অন্বেষণ কৰে।
Go To Our Website | ||||
Quick Access /Links | ||||
এই পোস্টটো অসমীয়াত | ||||
Download Chapter wise questions and answers PDF | ||||
মূল
টোকাসমূহ
১/ গাঁৱৰ জীৱন:
- ঘনিষ্ঠ বন্ধন: লেখকৰ জীৱনৰ প্ৰাৰম্ভিক পৰ্যায়ত তেওঁ আইতাকৰ সৈতে এক
ঘনিষ্ঠ আৰু মৰমৰ বন্ধন ভাগ কৰে। গাঁৱত দুয়ো একেলগে থাকে, আৰু তাই তেওঁৰ প্ৰধান
যত্ন লোৱা।
- আইতাকৰ ভূমিকা: আইতাক গভীৰভাৱে ধৰ্মীয়, প্ৰাৰ্থনা আৰু শাস্ত্ৰ আবৃত্তি কৰি সময় কটায়।
লেখিকাৰ প্ৰাথমিক শিক্ষা, স্কুললৈ লৈ যোৱা আৰু পাঠদানত সহায় কৰা তাইৰ
অবিচ্ছেদ্য ভূমিকা।
- দৈনিক ৰুটিনঃ আইতাকৰ ৰুটিনত গাঁৱৰ কুকুৰক খুৱাই দিয়া আৰু প্ৰাৰ্থনা
কৰা আদি অন্তৰ্ভুক্ত। তাইৰ জীৱনশৈলী সহজ আৰু ই তাইৰ বিশ্বাস আৰু নাতিৰ প্ৰতি
যত্নৰ ওপৰত আবদ্ধ।
২/ চহৰৰ জীৱনলৈ পৰিৱৰ্তন:
- সম্পৰ্কৰ পৰিৱৰ্তন: পৰিয়ালটোৱে চহৰখনলৈ স্থানান্তৰিত হোৱাৰ লগে লগে লেখক
আৰু আইতাকৰ মাজৰ সম্পৰ্কত এক উল্লেখযোগ্য পৰিৱৰ্তন ঘটিছে। লেখক পঢ়া-শুনাত
অধিক নিমগ্ন হৈ পৰাৰ লগে লগে শাৰীৰিক আৰু আৱেগিক দূৰত্ব বাঢ়ি যায়।
- আধুনিক শিক্ষাঃ চহৰত লেখকৰ শিক্ষাত বিজ্ঞান আৰু ইংৰাজীৰ দৰে বিষয়
অন্তৰ্ভুক্ত কৰা হৈছে, যাৰ সৈতে আইতাই সম্পৰ্ক স্থাপন কৰিব নোৱাৰে, যাৰ ফলত তেওঁলোকৰ
সংযোগত ব্যৱধানৰ সৃষ্টি হয়। বিশেষকৈ তেওঁৰ পাঠ্যক্ৰমত ধৰ্মীয় শিক্ষাৰ
অনুপস্থিতিয়ে তাইক বিচলিত কৰিছে।
- চহৰত আইতাকৰ ৰুটিন: পৰিৱৰ্তন হোৱাৰ পিছতো আইতাই নিজৰ ধৰ্মীয় প্ৰথা বজাই
ৰাখিছে আৰু চৰাইক খুৱাই সময় কটাবলগীয়া হৈছে। লেখিকাৰ ওপৰত তাইৰ প্ৰভাৱ কমি
যোৱাৰ লগে লগে তাইৰ জীৱনটো অধিক বিচ্ছিন্ন হৈ পৰে।
৩/ লেখকৰ অধিক শিক্ষাঃ
- বিশ্ববিদ্যালয় আৰু
বহিঃৰাজ্যঃ লেখকে যেতিয়া বিশ্ববিদ্যালয়লৈ যায় আৰু পিছলৈ
বিদেশত অধ্যয়ন কৰে তেতিয়া আইতাকৰ জীৱন অধিক নিসংগ হৈ পৰে। তাই চকা ঘূৰাই, প্ৰাৰ্থনা কৰি আৰু
চৰাইক খুৱাই সময় কটায়।
- আইতাকৰ গ্ৰহণযোগ্যতা: আইতাই পৰিৱৰ্তনবোৰ ষ্ট’ইকভাৱে গ্ৰহণ কৰে, নিজৰ স্থিতিস্থাপকতা
আৰু গভীৰ বিশ্বাস প্ৰদৰ্শন কৰে। নতুন জীৱনৰ লগত খাপ খাই পৰে যদিও ধৰ্মীয়
আচাৰ-ব্যৱহাৰৰ প্ৰতি নিষ্ঠাবান হৈ থাকে।
৪/ আইতাকৰ অৱনতিঃ
- অসুস্থতা আৰু মৃত্যু: লেখিকা বিদেশৰ পৰা উভতি অহাৰ লগে লগে আইতাকৰ
স্বাস্থ্যৰ অৱনতি ঘটিবলৈ আৰম্ভ কৰে। তাইৰ শক্তি কমি যায় আৰু তাই কেৱল
প্ৰাৰ্থনাত মনোনিৱেশ কৰি নিয়মীয়া কামবোৰ বন্ধ কৰি দিয়ে।
- চূড়ান্ত মুহূৰ্ত: শেষ মুহূৰ্তত আইতাই কাৰো লগত কথা পাতিবলৈ অস্বীকাৰ কৰে, নিজৰ আধ্যাত্মিক
জগতলৈ পিছুৱাই যায়। তাইৰ শান্তিপূৰ্ণ মৃত্যুত চৰাইৰ উপস্থিতিয়ে তাইৰ শৰীৰৰ
চাৰিওফালে গোট খাই সিহঁতৰ সৈতে তাইৰ গভীৰ সম্পৰ্কক উজ্জ্বল কৰি তুলিছে।
- চৰাইৰ শোক: তাইৰ অহৰহ সংগী চৰাইবোৰে তাইৰ নিৰ্জীৱ শৰীৰৰ চাৰিওফালে
গোট খাই তাইৰ মৃত্যুত শোক কৰে, তেওঁলোকক আগবঢ়োৱা টুকুৰাবোৰ খাবলৈ অস্বীকাৰ
কৰে। এইটোৱেই তাই চৰাইবোৰৰ সৈতে ভাগ কৰা গভীৰ বন্ধনৰ প্ৰতীক।
থিম আৰু
বিশ্লেষণ
- পৰম্পৰা বনাম
আধুনিকতা: গল্পটোৱে পৰম্পৰাগত মূল্যবোধ আৰু আধুনিক শিক্ষাৰ
মাজৰ সংঘৰ্ষক উজ্জ্বল কৰি তুলিছে, যিটো লেখক আৰু আইতাকৰ মাজত পৰিৱৰ্তিত সম্পৰ্কত
দেখা গৈছে।
- প্ৰেম আৰু সন্মান: আইতা আৰু লেখকৰ মাজত শাৰীৰিক আৰু আৱেগিক দূৰত্ব বাঢ়ি
অহাৰ পিছতো আখ্যানে আইতাক আৰু লেখকৰ মাজত থকা চিৰস্থায়ী প্ৰেম আৰু সন্মানৰ
ওপৰত আলোকপাত কৰিছে।
- বিশ্বাস আৰু
স্থিতিস্থাপকতা: পৰিৱৰ্তনৰ সন্মুখত আইতাকৰ অটল বিশ্বাস আৰু
স্থিতিস্থাপকতা তেওঁৰ চৰিত্ৰৰ কেন্দ্ৰীয় বিষয়। তাইৰ আধ্যাত্মিকতাই তাইক
শক্তি আৰু গ্ৰহণযোগ্যতা প্ৰদান কৰে।
- পৰিৱৰ্তনৰ প্ৰভাৱ: কাহিনীটোৱে সময় আৰু পৰিৱৰ্তনে সম্পৰ্কক কেনেদৰে
প্ৰভাৱিত কৰিব পাৰে সেই বিষয়ে প্ৰতিফলিত কৰে, মূল মূল্যবোধসমূহ বজাই ৰাখি নিজকে খাপ খুৱাই
লোৱাৰ প্ৰয়োজনীয়তাৰ ওপৰত গুৰুত্ব আৰোপ কৰে।
উপসংহাৰ |
"দ্য প'ৰ্ট্ৰেইট অৱ এ লেডী"ত
নাতি আৰু আইতাকৰ মাজৰ বন্ধনৰ মাৰ্মান্তিক চিত্ৰণ, প্ৰেম, পৰিৱৰ্তন আৰু পৰম্পৰাগত
সম্পৰ্কত আধুনিকীকৰণৰ প্ৰভাৱৰ বিষয়বস্তু অন্বেষণ কৰা হৈছে। আখ্যানে আইতাকৰ
চৰিত্ৰৰ সাৰমৰ্ম, আধ্যাত্মিকতা, পৰিৱৰ্তনৰ সন্মুখত তাইৰ
স্থিতিস্থাপকতাক ধৰি ৰাখিছে, পাঠকৰ মনত এটা স্থায়ী ছাপ পেলাইছে। |